Як отримати якісні комунальні послуги?

У Дубенському бюро правової допомоги надають консультацію
Думаєте, що захистити свої права важко, простіше заплатити за неякісну послугу, аніж витратити час та нерви на з’ясовування. Проте ті, хто знає свої права та не лінується їх захищати, повернули у 2018 році 7 млн грн за неякісні послуги та товари.
У минулому році «Держпродспоживслужба» розглянула майже 21 тис звернень громадян щодо якості придбаних ними товарів та послуг: 45% звернень були щодо якості непродовольчих товарів, майже 40% – щодо якості робіт та послуг, серед них найчастіше – житлово-комунальних (29%).
Ситуація, коли Ви щомісяця платите за обслуговування прибудинкової території, а сміття вже тиждень не вивозиться, коли опале листя не згрібається чи доріжки від снігу доводиться прочищати власним взуттям, не мають залишатись поза увагою!
Статтею 27 чинного Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено, що у разі порушення виконавцем житлово-комунальних послуг умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання акту-претензії споживача, в якому зазначити строки, види, показники порушень та максимально описати, в чому саме були порушені права споживача житлово-комунальних послуг.
Представник виконавця відповідної послуги зобов’язаний з’явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача.

Тому для того щоб розуміти, як діяти у випадку порушення Ваших прав як споживача житлово-комунальних послуг, насамперед необхідно уважно ознайомитися з умовами договору. Якщо виконавець виконав Вашу вимогу та направив до Вас свого представника, необхідно підписати акт-претензію, що складається виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) та споживачем і повинен містити інформацію про те, в чому полягало ненадання/надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком, дату (строк) її ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості, а також іншу інформацію, що характеризує ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості.
Якщо ж представник виконавця житлово-комунальних послуг не з’явився у встановлений договором строк або необґрунтовано відмовився від підписання акту-претензії, то акт вважається дійсним, якщо його підпишете Ви, а також не менш як два Ваших сусіди або сусідки.
Насправді ж, чим більше людей підпишеться під претензією, тим краще.
Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) протягом п’яти робочих днів вирішує питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або видає (надсилає) споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії.
В той же час слід пам’ятати, навіть якщо виконавець відповідної житлово-комунальної послуги відмовив Вам у задоволенні Вашої претензії, то Ви все одно маєте право звернутися до суду за захистом своїх прав. При цьому, відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», Ви будете звільнені від необхідності сплачувати судовий збір.
Отже, чинним законодавством передбачені прості та зрозумілі шляхи захисту прав споживача житлово-комунальних послуг. Але для того щоб ці правові норми діяли, кожен споживач має контролювати якість наданих житлово-комунальних послуг та сміливо звертатися до виконавців відповідних послуг з метою відновлення їх якості та безпосередньо захисту своїх прав.
Тому якщо Ви сплачуєте вартість житлово-комунальної послуги, то маєте її отримати саме тієї якості, яка передбачена для конкретної житлово-комунальної послуги. Якщо права порушуються, звертайтесь до Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба).
Держпродспоживслужба розглядає всі звернення споживачів, права яких було порушено, у встановлений чинним законодавством термін. Згідно з Законом України «Про звернення громадян» звернення може бути усним чи письмовим:

    • усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні «гарячі лінії» та записується (реєструється) посадовою особою;
    • письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) з зазначенням дати.

Дану консультацію підготовлено в рамках загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я маю право!». Більш детальну інформацію щодо реалізації та захисту своїх прав та законних інтересів у різних сферах життєдіяльності можна дізнатися у відділі «Дубенське бюро правової допомоги» Рівненського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою вул. Грушевського, 134, каб. 212, 213.
Анатолій Андріюк,
начальник відділу «Дубенське бюро правової допомоги» Рівненського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги

(51)

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Дякуємо!

Тепер редактори знають.