Що зміниться після введення безвізового режиму з ЄС?

безвізовий режимЧи прийдуть в Україну лоукости і наскільки подешевшають авіаквитки, після введення безвізового режиму з ЄС. Думка учасників ринку

18 грудня Єврокомісія схвалила шостий звіт України про виконання плану по впровадженню безвізового режиму між Україною та ЄС. На практиці це означає, що протягом 6-9 місяців між Україною та країнами Шенгенського договору буде запроваджено безвізовий режим.

ЛІГА.net розбиралася, що означає введення безвізового режиму з ЄС для українського авіаринку, чи прийдуть в Україну лоукости (авіакомпанії з дешевою вартістю, – прим.ред.) і наскільки подешевшають авіаквитки.

Сергій Хижняк, експерт з транспорту офісу ефективного регулювання BRDO:

«Безперечно, скасування віз для українців позитивно вплине на розвиток ринку авіаперевезень між Україною та країнами ЄС. Це обов’язкова умова, однак недостатня для стрімкого зростання туристичних потоків в цьому напрямку. Все-таки, основними проблемами для ринку авіаперевезень сьогодні є скорочення доходів українців і знецінення гривні. Ринок авіаперевезень скоротився на третину в порівнянні з піковим +2013 роком.

Спрощення формальностей – це ще один заділ на майбутнє. З відновленням економіки України та зростанням добробуту українського середнього класу, безвізовий режим сприятиме розвитку виїзного туризму в країни ЄС. Також відбудеться перерозподіл туристичних потоків за рахунок туристів, які раніше не могли відвідувати країни ЄС з візових обмежень і вибирали безвізові напрямки. Тут можна провести аналогію з Ізраїлем, після скасування віз у 2011 році туристичний потік з України зріс у кілька разів.

З набранням чинності безвізового режиму та зростанням платоспроможного попиту на маршрутах в ЄС, в європейських лоукостерів з’явиться ще один аргумент «за» вихід на український ринок. А це в свою чергу буде стимулювати розвиток пасажиропотоку та зниження середньої вартості авіаквитка. За аналогією з тим як вихід лоукостера Візз Ейр Україна на маршрути в Кутаїсі збільшив туристичний потік з України до Грузії і знизив вартість квитків».

Євген Хайнацький, директор компанії Стиль Авіа:

«Введення безвізового режиму звичайно ж збільшить пасажиропотік. Адже багато наших громадян відкладали або переносили свої поїздки в країни ЄС не через саму вартість візи (туристична 35 Євро + консульський збір), а через процедури збору всіх документів для її отримання, термінів подачі, співбесід і т.д. Без віз туристичні поїздки спрощуються і буде їх збільшення в усі країни. Наскільки збільшиться пасажиропотік відповісти складно. У Молдові, наприклад, після скасування віз, він збільшився в кілька разів. Думаю і в нас тепер буде попит на відпочинок або екскурсійні тури в країни ЄС.

Головний вигодонабувач – громадяни України. Відкриваються великі можливості по переміщенню. Також звичайно свою вигоду отримують усі: перевізники, що виконують рейси в країни ЄС – при збільшенні пасажиропотоку, збільшується заповнюваність літаків, росте частота польотів, а отже і вигода аеропортам України – більше рейсів, більше роботи. Вигідно і країнам куди виконуються рейси – адже люди там витрачають гроші.

Скасування віз дуже позитивно відіб’ється на авіакомпаніях і на туристичному секторі. Туристів буде більше, більше замовлень чартерних рейсів, більше польотів. Усе логічно.

Щодо приходу в Україну нових перевізників – візовий бар’єр не єдина перешкода для розвитку авіації. Необхідно ще й зробити «відкрите небо» – ось тоді й повернемося до прогнозних питань. Наприклад існує велика кількість бажаючих літати за маршрутом Київ-Париж. Але обмеження частот за міжурядовими угодами не дозволяють покрити цей попит.

Чи повернеться Віз Ейр Україна? А який їм у цьому сенс? Вони успішно виконують рейси і під угорськими позивними. Думаю вони в наступному сезоні будуть відкривати нові напрямки і збільшувати частоти – це їхній ринок».

Юрій Мірошников, президент авіакомпанії МАУ:

«Ми очікуємо збільшення пасажиропотоку. Наскільки? Це буде залежати не тільки від введення безвізового режиму, але і в цілому, від економічної та політичної ситуації в Україні. Тут важливий фактор – зростання купівельної спроможності населення і стабільність в економіці.

Але, певне пожвавлення авіаринку безумовно буде. З урахуванням того, що український авіаринок останні два роки перебував у рецесії – скасування віз дозволить компенсувати і змінити мінус на плюс – в першу чергу, за рахунок зростання європейського пасажиропотоку.

Я не думаю, що буде суттєва зміна балансу на туристичному ринку. Всі попередні роки туристичний бізнес, якось знаходив можливості отримувати візи в популярні туристичні країни. Але я не виключаю, що більш легка процедура отримання віз призведе до перерозподілу попиту з традиційно безвізових Єгипту і Туреччини на ряд європейських курортів.

Скасування віз не буде вирішальним, але одним з чинників, що сприяють відновленню інтересу іноземних авіакомпаній (в тому числі і лоукостів). Одним з основоположних принципів в роботі будь-якої лоукост авіакомпанії є відсутність бар’єрів. В ідеалі, для пасажирів не повинно бути ніяких бар’єрів, крім ціни квитка. У відносинах Україна-ЄС існує візовий бар’єр. Але коли він зніметься – це стимулюючий фактор. Крім цього для них важлива наявність відповідної інфраструктури, дешевих аеропортів, стабільність у країні.

Динаміка зниження тарифів стійка і вона простежується, але поки тільки, у валютному обчисленні. За рахунок чого? Конкуренції і масових потоків пасажирів. Ми сподіваємося, що другий фактор дозволить і далі здешевлювати собівартість одиниці перевезення (льотної години, кріслокілометра). Наскільки зменшуватимуться тарифи покаже тільки практика на той момент ринкової ситуації.

МАУ безумовно планує відкривати досить багато нових маршрутів, також збільшувати частотність. Але ці процеси на сьогодні ніяк не пов’язані з анонсованим безвізовим режимом. Новина досить свіжа і поки ніхто ніяких планів щодо переформатування маршрутної мережі не будував».

(11)

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Дякуємо!

Тепер редактори знають.