Порядок реєстрації місця проживання іноземців в Україні

У Дубенському бюро правової допомоги пояснюють порядок реєстрації
Порядок реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи, передбачений правилами, що затверджені Постановою Кабінету Міністрів України № 207 від 2 березня 2016 року. Відповідно до правил реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи здійснюється виконавчим органом на території відповідної територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної міської ради (наприклад: Центр надання адміністративних послуг).
Іноземці або особи без громадянства, які постійно або тимчасово проживають на території України, зобов’язані протягом 30 календарних днів після знаття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання. Дані правила також застосовуються до іноземців, або осіб без громадянства, які отримали посвідку на тимчасове місце проживання. В даному випадку, іноземець повинен зареєструвати своє місце проживання за адресою, яка була вказана при поданні документів в Державну міграційну службу України як адреса тимчасового перебування. Після реєстрації місця проживання іноземця, ця адреса зазначається у посвідці на тимчасове/постійне місце проживання.
Реєстрація місця проживання/перебування або зняття з реєстрації місця проживання іноземця здійснюється у день подання іноземцем або його представником за довіреністю документів та може відбуватись одночасно із зняттям з попереднього місця проживання. Слід пам’ятати, що реєстрація місця проживання іноземця, відбувається тільки за однією адресою, але законодавством не встановлено обмежень реєстрації місця проживання декількома особами за однією і тією ж адресою.
Необхідні документи:
1) заява;
2) посвідка на тимчасове/постійне місце проживання в Україні (оригінал для огляду, копія подається);
3) оригінал квитанції про сплату адміністративного збору;
4) документ, що підтверджує право власності на житло, яке знаходиться за адресою майбутнього проживання іноземця (оригінал для огляду, нотаріально посвідчена копія подається);
5) оригінал договору оренди/найму житла за яким здійснюється реєстрація місця проживання;
6) оригінал довіреності, що підтверджує повноваження представника іноземця або особи без громадянства (оригінал для огляду, нотаріально посвідчена копія подається).
Також, слід звернути увагу, що за порушення строку звернення для реєстрації (30 днів) встановлена адміністративна відповідальність у вигляді попередження, якщо іноземець здійснив правопорушення вперше. Якщо протягом року правопорушення здійснено повторно штраф складатиме від 17 до 51 грн.
Відповідно до Правил реєстрації місця проживання, іноземці або особи без громадянства, які не проживають за зареєстрованим місцем проживання більше одного місяця і які мають невиконані майнові зобов’язання, накладені в адміністративному порядку чи за судовим рішенням, або призиваються на строкову військову службу і не мають відстрочки, або беруть участь у судовому процесі в будь-якій якості, в таких випадках, зобов’язані письмово повідомити відповідному органу реєстрації про своє місце перебування.

Дану консультацію підготовлено в рамках загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я маю право!». Більш детальну інформацію щодо реалізації та захисту своїх прав та законних інтересів у різних сферах життєдіяльності можна дізнатися у відділі «Дубенське бюро правової допомоги» Рівненського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою вул. Грушевського, 134, каб. 212, 213.
Анатолій Андріюк,
начальник відділу «Дубенське бюро правової допомоги» Рівненського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги

(34)

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Дякуємо!

Тепер редактори знають.