Як отримати компенсацію за затримку або перенесення авіарейсу
Що треба знати дубенчанам у разі затримки або перенесення авіарейсу
Літо – прекрасний період відпусток, і кожен з нас заздалегідь планує як провести цей час максимально комфортно і незабутньо. Нові країни, пейзажі, смачна їжа звучить чудово, чи не так? У той же час, більшість туристів погодяться, що не завжди все так безхмарно, і затримка або скасування рейсу може серйозно зіпсувати ваші враження від відпустки.
Які у Вас права при затримці або скасування авіарейсу? Який алгоритм дій пасажира? На яку компенсацію можна розраховувати? Давайте спробуємо розібратися в цих важливих питаннях.
Якщо Вам затримали рейс, авіаперевізник повинен надати пасажирам:
1) харчування і прохолодні напої;
2) можливість зробити два безкоштовні дзвінки;
3) відправити телекс, факс-повідомлення чи повідомлення по електронній пошті.
При цьому затримка рейсу повинна становити:
- дві або більше годин для рейсу дальністю 1500 км;
- три або більше годин для рейсу дальністю від 1500 до 3500 кілометрів;
- чотири або більше годин для рейсів від 3500 кілометрів.
У разі перенесення затриманого рейсу на наступний день авіаперевізник повинен надати пасажирам:
- номери в готелі;
- забезпечити харчуванням;
- трансфер за маршрутом аеропорт – готель – аеропорт.
Якщо авіаперевізник не виконує вищевказані вимоги і Вам доводиться витрачати власні кошти, обов’язково зберігайте всі чеки, щоб в подальшому отримати компенсацію у судовому порядку.
Важливо також відзначити, що в разі затримки рейсу більше 5 годин:
1) Ви можете отримати відшкодування вартості квитка в повному обсязі (відшкодовується протягом 7 днів);
2) авіаперевізник зобов’язаний запропонувати Вам альтернативний маршрут для здійснення авіаперевезення при першій же можливості і при наявності вільних місць;
3) у разі, якщо Ваш рейс скасовано, Ви маєте право на відшкодування вартості квитка в повному обсязі або авіаперевізник зобов’язаний запропонувати Вам зміни маршруту.
Додатково, Ви можете отримати право на компенсацію у таких розмірах:
- 250 євро – для рейсів дальністю 1500 км;
- 400 євро – для рейсів дальністю понад 1500 до 3500 кілометрів;
- 600 євро – для рейсів дальністю понад 3500 кілометрів.
Однак, як завжди є свої «Але». Право на компенсацію Ви отримуєте за умови, якщо Вас не поінформували про скасування рейсу:
- за 14 днів до запланованого часу відправлення; (Наприклад, якщо у Вас виліт 21 серпня, вас повинні попередити до 6 серпня включно, якщо ж Вас попередили вже 7 серпня – Ви отримуєте право на компенсацію);
- від 14 днів до 7 днів до запланованого часу відправлення – по аналогії з вищевказаним прикладом Вам повинні повідомити про скасування рейсу в період 08-13 серпня включно. Однак, при цьому Вам в обов’язковому порядку повинні запропонувати альтернативний маршрут з певними умовами: виліт – не пізніше ніж через 2 години від запланованого часу вильоту, а прибуття – не пізніше ніж через 4 години після запланованого часу прибуття;
- менш ніж за 7 днів до запланованого часу відправлення. Зміна маршруту, яка пропонується в обов’язковому порядку повинна відповідати вищевказаним даними: виліт – не пізніш як через 1 годину від запланованого часу вильоту, а прибуття – не пізніш як через 2 години після запланованого часу прибуття.
Крім цього, авіаперевізник звільняється від обов’язку виплачувати компенсацію, якщо надасть підтвердження того, що причиною скасування рейсу була дія надзвичайних обставин або непереборної сили, зокрема: військові дії, масові заворушення, диверсії, ембарго, пожежі, повені чи інші стихійні лиха, вибухи, дії або бездіяльність державних органів, страйки, технічні перешкоди, що виникли внаслідок відмови та збоїв, несправностей систем електропостачання, зв’язку, комунікацій, обладнання, програмного забезпечення.
Технічні несправності повітряного судна НЕ є надзвичайними обставинами!
Алгоритм дій
Якщо будь-які «але» відсутні, необхідно підготувати обґрунтовану претензію і підкріпити її належними доказами, що підтверджують відповідні факти:
- довідку від адміністрації аеропорту про затримку або скасування рейсу із зазначенням підстав (по можливості її отримання);
- посадковий талон;
- квиток;
- квитанції і чеки, що підтверджують витрати на житло, харчування.
Необхідно привести якомога більше доказів, оскільки суму претензії доводить зацікавлена особа – Ви. З претензією не варто затягувати, оскільки сама претензія може розглядатися більше трьох місяців.
Деякі авіаперевізники на своїх сайтах розміщують електронну форму претензії, для зручності (наприклад МАУ).
Крім цього, Ви завжди можете подати позов до суду для відшкодування понесених збитків і отримання законної компенсації, але відразу ж попереджаємо, що потрібно запастися терпінням, оскільки судові процеси – не проста справа.
Дану консультацію підготовлено в рамках загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я маю право!». Більш детальну інформацію щодо реалізації та захисту своїх прав та законних інтересів у різних сферах життєдіяльності можна дізнатися у відділі «Дубенське бюро правової допомоги» Рівненського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою вул. Грушевського, 134, каб. 212, 213.
Анатолій Андріюк,
начальник відділу «Дубенське бюро правової допомоги» Рівненського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги
(113)
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію