Як експериментують з першокласниками в школі
У Дубенській школі №1 стартував експеримент – діти вчаться за державними стандартами нової української школи (фото)
Законотворці вже чотири роки працюють над новим законом «Про освіту», який має принести багато змін в освітню галузь України. А вже зараз в країні стартував пілотний проект і відбуваються випробування нового державного стандарту навчання учнів – на практиці. Для експерименту обрали сто найкращих шкіл України. Серед них Дубенська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1, де з 1 вересня вже по-новому вчаться два перших класи.
Як пояснила для Інформаційного порталу м. Дубно директор школи Вікторія Дмитрієва, ці діти навчатимуться 11 років, хоча законодавство передбачає 12-річне навчання у школі.
«В Україні більше сімнадцяти тисяч шкіл. Ми попали в сотню найбільш прогресивних шкіл України, де стартував пілотний проект нової української школи. В Рівненській області таких шкіл всього чотири: Рівненська І-ІІІ ступенів ЗОШ № 18, Рокитнянська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3, школа-комплекс у с. Омеляна та наша. При відборі шкіл враховувались кваліфікація вчителів, матеріально-технічне забезпечення закладу і навіть місце розташування школи» – пояснює Вікторія Дмитрієва.
На даний момент Дубенська ЗОШ № 1 – пілотна, де вчителі двох перших класів першими випробують програму та навчання за принципами та відповідно до державного стандарту нової української школи. На наступний рік ЗОШ№1 стане ресурсною і ці вчителі будуть ділитися досвідом з іншими вчителями. Пілотний проект для того, щоб почути і врахувати думку вчителів, батьків.
«Я була в складі делегації з восьми чоловік від Рівненської області на Всеукраїнській конференції, що відбувалася 18 серпня. Темою конференції була саме нова українська школа. Під час конференції двічі виступала міністр освіти Лілія Гриневич та прем’єр-міністр України Володимир Гройсман. Вони пообіцяли, що до Дня вчителя буде прийнятий Закон «Про освіту. – розповіла керівник школи та зауважила – Держава пішла на зустріч молодому поколінню. Мені, як педагогу з тридцятирічним досвідом може більш комфортніше було б працювати за старими стандартами. Але саме молоде покоління виявило прагнення, щоб в Україні відбулися зміни в освіті, забажали, щоб діти вчилися у школах по-новому. Тому сьогодні в країні передбачається багато змін в освіті, змінюється законодавство».
Для того, щоб пілотний проект стартував на базі перших класів Дубенської ЗОШ №1, звичайно ж, потрібно було створити відповідні умови. Фінансування передбачили з двох джерел. Дубенські депутати, міський голова віднеслися з розумінням до вагомості проекту для держави та необхідності фінансування з міського бюджету. Тож виділи 100 тисяч для закупівлі нових меблів для цих двох класів, матеріальної бази, придбання оргтехніки – двох ноутбуків, ламінаторів, сканерів, принтерів. За що у навчальному закладі вдячні.
Також пілотний проект на базі Дубенської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 підтримали волонтери Британської Ради в України. Оскільки в експериментальних класах дві години на тиждень вивчатимуть англійську мову, то за кошти донорів придбають забезпечення для занять з англійської мови.
То чим особлива нова українська школа? – кореспонденти Інформаційного порталу м. Дубно розпитали у вчителя 1-А Валентини Давидюк та поспостерігали.
В цьому класі навчається по-новому 28 малих дубенчан. В кабінеті гарно та затишно. Є все і для навчання і для дозвілля: тут тобі і килимок для гри, і конструктор, і м’ячі. На дошці – смайлики та заквітчана карта України. Одразу помітна для ока обстановка у кабінеті – замість звичних трьох рядів парт довільно розставлені і зсунуті по два столи, за якими в дружньому гурті знайомляться з навчанням дітки.
Класовод 1-А Валентина Давидюк розповідає:
«Взагалі передбачається, що діти сидітимуть за одномісними партами по-одному, а такого поняття як ряди не буде. Дітей можна довільно пересаджувати. Наразі розпочали навчання, виходячи з можливостей, бо спеціальні нові меблі ще виготовляють (за декілька днів мають підвезти). Ранок у нас розпочинається з того, що ми сідаємо на килимку і спілкуємося у колі. Сьогодні в нас було знайомство. Взагалі у перших класах – багато гри на уроках. Ми граємо, малюємо, пишемо олівцями, розвиваємо дрібну моторику рук. Домашнє завдання в першому класі діти не отримуватимуть. Але батькам повідомляється тема уроків, надається інформація: що саме діти робили, вчили в школі цього дня. Батьки також можуть вдома з дітьми попрацювати і допомогти закріпити знання».
Головна відмінність нової школи в тому, що навчання інтегроване. Тепер такі предмети як основи здоров’я, природознавство не вивчають як окремі навчальні предмети, а інтегровано з іншими предметами. Програма розподілена на тематичні тижні. Наприклад, тема першого тижня «Я – школяр» є наскрізною на всіх уроках протягом цілого тижня. В межах нової української школи вчитель має можливість творчо планувати відповідно до Державного стандарту, індивідуально підходити до роботи з учнівським колективом та до вибору форми проведення уроків, методів. Також є більше часу на закріплення теми, бо відводиться додатковий тиждень часу на закріплення. Тож і діти відтепер матимуть більше можливостей добре засвоїти ту чи іншу тему, а також проявити себе. Не всі народжуються математиками чи гуманітаріями. Нова українська школа дає можливість дитині проявити себе.
До слова, і вчителям-класоводам, які беруть участь в пілотному проекті, довелося ціле літо перед початком експерименту вчитися, відвідувати семінари, тренінги. Щоб і самим зрозуміти як правильно і за якими принципами працювати з дітьми в умовах нових стандартів.
Сьогодні, звичайно ж, робити висновки рано. Але вже в кінці року результати будуть помітні і про них обов’язково розкажуть учасники проекту. Головне, щоб дітям було комфортно і вдалося досягнути поставленої мети.
Як зазначала для ЗМІ міністр освіти України Лілія Гриневич: «Суть нової української школи полягає в тому, щоб перейти від школи, де дітей напихають знаннями, до школи компетентностей XXI століття, школи для життя. Тобто така школа має складися не лише зі знань, а вміння ці знання застосовувати у практичних ситуаціях, для особистісного, професійного розвитку, а також цінності, які допомагають орієнтуватися в сучасному інформаційному просторі. Це вимагає нового змісту освіти, нових методик викладання вчителів, нового освітнього середовища».
(1412)
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію