Управління освіти вчергове зробило спробу закріпити контроль над благодійними внесками батьків?
Управління освіти намагалося затвердити на виконкомі новий порядок збору благодійних коштів у школах та садках
На черговому засіданні виконкому намагалися затвердити Порядок прозорого отримання, використання та обліку благодійної допомоги для потреб навчальних закладів Дубна. Як пояснила доповідач, представниця управління освіти, документ розробили для того, щоб врешті навести лад в сфері збору благодійних внесків у навчальних закладах міста та у зав’язку з тим, що багато резонансу в міській громаді з приводу зборів добровільних внесків. Проте у частини членів виконкому запропонований порядок викликав сумніви. Бо ж відповідно до нього розпорядником коштів може бути і освітня установа та обумовлено, що кошти керівництво може використовувати на власний розсуд, якщо благодійник, допомагаючи, не зазначив цілі, ідеї. Порядок передбачає створення благодійних організацій, фондів при навчальних закладах, на рахунки яких мали б надходити благодійні кошти. В запропонованому проекті йдеться й про те, що безповоротна благодійна допомога у формі грошових коштів для закладів освіти може зараховуватися (окрім благодійного фонду) також на спеціальний реєстраційний рахунок закладу освіти «Суми за дорученням». У тому ж порядку вказано, що цей документ розробляється, щоб запобігти проявам корупції в сфері благодійних зборів. Обумовлено в проекті рішення, що саме керівник освітнього закладу має контролювати чи немає примусового збору.
Благодійну організацію чи фонд мають створювати батьки, комітети тощо. Оприлюднювати і регулярно оновлювати публічну інформацію у формі відкритих даних про надходження та використання безповоротної благодійної допомоги на веб-сайтах навчальних закладів до 10 числа наступного за звітним періодом місяця. На противагу цьому в членів виконкому прозвучали заперечення, що порядок не досконалий, що бюджетна установа не повинна звітувати про благодійність, бо ж діяльність розгортає все-таки та чи інша організація при установі.
Не можна не зауважити, що не в благодійності суть проблеми, яка наштовхує громадськість на постійне обговорення та моніторинг питання добровільних внесків у школах. А в тому, яким чином працюють батьківські комітети і настільки добровільно врешті здають кошти батьки дубенських шкіл. Виключно керівник установи не в змозі проконтролювати яким чином будуть «збирати» кошти вже відомі всім батьківські комітети, які об’єднаються у фонди, організації.
Корінь проблеми, нажаль, залишається незмінним. Ініціюючи створення організацій при школах, благодійних фондів, управління освіти вказує новий спосіб збору благодійних внесків, який презентується як більш цивілізований, з застереженням про примус. Але не можна не згадати, що зовсім нещодавно доволі розгорнуто обговорювалося питання реформування благодійності в освіті. Зокрема і громадськість пропонувала на сторінках комунальної газети і начальнику управління, і міському голові один із способів ефективного впровадження роботи громадських організацій при школах. Пропонувалося не лише розвиток бачення ГО щодо якісних змін у школах, не лише акумулювання благодійності в руках ініціативних батьків, об’єднаних в громадську організацію, а й їхня безпосередня участь в залученні не батьківських грошей, а коштів європейських донорів шляхом написання грантів. Функція ж батьківських комітетів – розвиток власного бачення на покращення умов навчання дітей у школах міста та впровадження ідей у реальність за рахунок коштів європейців, які сьогодні вчать громадськість брати кошти у розвинених країн (реальних меценатів для реанімації української освіти) – задарма. Виникає риторичне запитання: навіщо товкти у ступі благодійність та вигадувати нові способи: як заглянути у кишені батьків учнів шкіл в той час, коли бюджетні гроші міста не встигаємо освоїти і кошти європейців (а це не 500 гривень в рік з душі, а валютні донорські вливання в бюджет міста та розвиток освіти краю) громадськість ніяк не наважиться просто взяти – в подарунок і безповоротно. Та й будь-які благодійні фонди організації мають створюватися – добровільно та за покликом серця.
(320)
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію