П’ять корисних порад для отримувачів житлових субсидій
Що слід знати дубенчанам, які отримують субсидії
1. Заява на призначення субсидії: хто її має подавати?
Заява та декларація на призначення субсидії подається уповноваженою на це особою сім’ї (домогосподарства), яка звертається за призначенням субсидії вперше.
Отримувачам, яким у травні субсидію було призначено на новий період – 2019-2020 рр. – на цей опалювальний сезон її розмір розрахують автоматично, до уваги братимуться доходи 1-2 кварталів 2019 року. Для тих, хто вийшов на пенсію в 2019 році – замість доходів за два квартали можна врахувати пенсію за серпень.
Але є певні категорії громадян, яким для перепризначення житлової субсидії слід повторно подати Заяву та Декларацію про доходи.
Передусім це ті отримувачі, чиї справи розглядала Комісія, а також орендарі житла, внутрішньо переміщені особи та ті домогосподарства, в яких з жовтня 2018 року відбулися зміни у складі сім’ї. Повторно з документами необхідно буде звернутися також сім’ям, яким субсидію було призначено на фактично проживаючих в помешканні осіб, та сім’ям, де є непрацюючі люди працездатного віку, в яких або відсутні доходи, або вони менші мінімальної заробітної плати. Це стосується і тих сімей та домогосподарств, де є особи, що досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який декларуються доходи.
2. Декларуємо доходи і витрати: на що звернути увагу?
До заповнення Декларації про доходи і витрати заявникам слід поставитися з особливою відповідальністю – адже на підставі внесених у неї даних держава виділяє гроші платників податків.
Слід ретельно задекларувати види та суми доходів, інформація про які відсутня в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та Державному реєстрі соціального страхування. Це може бути дохід від здачі майна в оренду, доходи від реалізації власної продукції, майна, недекларовані доходи, отримані під час роботи по договору цивільно-правового характеру, або стипендії, які отримують студенти – члени сім’ї одержувача субсидії, інші надходження (у тому числі – закордонні перекази). Як свідчить практика – саме ці доходи найчастіше якраз і «забувають» вказати у декларації неуважні отримувачі.
Ще одне типове порушення, що призводить до припинення надання допомоги – невірно вказаний майновий стан. Передусім, йдеться про транспортні засоби «молодше» п’яти років. Також слід вказати інформацію щодо придбання протягом року майна, товарів чи оплату послуг на суму від 50 тисяч гривень.
3. Дані про членів сім’ї – не забуваємо вказати всіх
Декларація про доходи подається щодо зареєстрованих та членів сімей всіх осіб із складу домогосподарства не залежно від місця проживання, які досягли 14-річного віку. Тобто, навіть у разі, якщо члени сім’ї (чоловік, дружина, неповнолітні діти) проживають в іншому місці, інформацію щодо них все одно слід вказувати у декларації. А відносно тих, хто зареєстрований за адресою домогосподарства, але там не проживає, слід вказати «не проживає» у графі «примітки».
4. Про зміни – повідомляємо вчасно!
Якщо під час отримання житлової субсидії у вас змінився склад сім’ї, склад зареєстрованих у житловому приміщенні, набір житлово-комунальних послуг, з’явився транспортний засіб з датою випуску до 5 років, було придбано майно, товари або сплачено послуги на суму понад 50 тисяч гривень – слід повідомити про це орган, що призначив вам субсидію. І зробити це протягом 30 календарних днів – не пізніше!
5. Стежимо, щоб не було заборгованості
Якщо загальна сума заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг перевищить 20 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (340 гривень) – субсидію призначено не буде. Заборгованість слід сплатити або укласти договір про її реструктуризацію, а якщо ви з нею не згодні – оскаржити у судовому порядку. Але навіть за наявності боргу субсидія може бути призначена рішенням комісії у виняткових випадках з урахуванням конкретних обставин, що склалися – з цього та інших питань вас проконсультують у місцевому управлінні соціального захисту населення.
Матеріал підготовлено в рамках проекту Міністерства соціальної політики України «Модернізація системи соціальної підтримки населення України», що впроваджується за сприяння Світового банку.
За консультацією необхідно звертатися в управління праці та соціального захисту населення Дубенської міської ради, за адресою м. Дубно, вул. Кирила та Мефодія, 16, та за номером «гарячої лінії» 3-23-81.
(131)
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію