Удосконалення призначення субсидій

субсидіяПодальше удосконалення порядку призначення субсидій з жовтня 2015 року

23 вересня 2015 р. Урядом прийнято постанову за № 752 «Про внесення змін до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій…», якою удосконалено Порядок призначення житлових субсидій. Зазначені зміни скасували низку факторів, які унеможливлювали чи гальмували процес призначення субсидій.

Отже, основні положення:

Субсидія призначається одній із зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб.

Коли у житловому приміщенні (будинку) є особи, які зареєстровані, але фактично не проживають, субсидія на підставі рішення комісії розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, які фактично у ньому проживають.

Останніми змінами визначено перелік довідок, які враховуються комісією при ухваленні відповідних рішень. Тобто, враховується наявність документів, що підтверджують тимчасову відсутність осіб з числа зареєстрованих: довідки, що підтверджують місце перебування особи на території іншої адміністративно-територіальної одиниці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання, довідки про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні (будинку), акти обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства селищної, сільської або міської ради, акти житлово-експлуатаційних організацій про фактично проживаючих осіб, договори оренди житла в іншому місці.

У разі відсутності документів, що підтверджують тимчасову відсутність осіб з числа зареєстрованих, рішення приймається на підставі актів обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства.

Далі, на підставі рішення комісії підприємства – виробники/виконавці житлово-комунальних послуг не нараховують плату за послуги на осіб, які зареєстровані, але фактично не проживають.

Особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку), тобто орендарям або індивідуальним забудовникамбудинки яких не прийняті в експлуатацію, субсидія може призначатися в окремих випадках за рішенням комісії на підставі договору найму (оренди) житла(орендарям) та акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства.

Скасовано необхідність обов’язкового оформлення особових рахунків на сплату за житлово-комунальні послуги на особу, що звертається по субсидію. Відтепер субсидія призначатиметься одній із зареєстрованих у житлі осіб, незалежно від того, чи відкрито на неї особовий рахунок на сплату послуг.

Зокрема, орендарям житла субсидія призначатиметься без необхідності відкриття на них особових рахунків – лише на підставі договору оренди.

Надано можливість призначати субсидію сім’ям, що мешкають окремо у одному житловому приміщенні (будинку), розділеному на дві половини, якщо особи, що там зареєстровані, сплачують за житлово-комунальні послуги на розділені особові рахунки.

Надано змогу при призначенні субсидії дитячим будинкам сімейного типу і прийомним сім’ям за рішенням комісії та на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства враховувати кількість дітей, які фактично проживають, але не зареєстровані.

Приведено у відповідність до законів перелік доходів, які враховуються та не враховуються для призначення субсидії. Для призначення субсидії сукупний дохід обчислюється виходячи з нарахованих особам доходів без урахування податку з доходів фізичних осіб, а також розмірів державних соціальних допомог, що виплачується   структурними підрозділами з питань соціального захисту населення (крім частини допомоги при народженні дитини, виплата якої здійснюється одноразово, частини допомоги при усиновленні дитини, виплата якої здійснюється одноразово, одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання України “Мати-героїня”).

До сукупного доходу не враховуються сплачені особою аліменти, доходи від розміщення депозитів, оплата праці членів виборчої комісії, допомога громадських та благодійних організацій, допомога на поховання, одноразова допомога, яка надається відповідно до законодавства або за рішеннями органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності.

Особам, які беруть (брали) безпосередню участь у проведенні антитерористичної операції, та/або членам їх сімей до сукупного доходу не враховуються отримані ними у період безпосередньої участі у проведенні антитерористичної операції грошове забезпечення та інші виплати і види соціальної допомоги та отримана ними у період та/або після безпосередньої участі у проведенні антитерористичної операції благодійна допомога незалежно від розміру та джерела походження.

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг     призначається на основі середньомісячного сукупного доходу за попередній календарний рік. Але, за бажанням громадян, вона може призначатись на основі середньомісячного – за три місяці, що передують місяцю, з якого призначається субсидія, сукупного доходу після подання довідок про доходи таких осіб за зазначений період за формами, затвердженими Мінсоцполітики.

Подаються також довідки про доходи у разі зазначення у декларації інших отриманих доходів, інформація про які відсутня і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у порядку, встановленому цим Положенням.

До середньомісячного сукупного доходу пенсіонера враховується розмір пенсійної виплати за місяць, що передує місяцю, з якого призначається субсидія.

Громадянин несе відповідальність за подані відомості про доходи, майно, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на призначення субсидії та на визначення її розміру.

Крім того, громадяни, яким призначено субсидію, зобов’язані протягом місяця поінформувати структурний підрозділ з питань соціального захисту населення про зміну складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (орендарі – про осіб, які фактично проживають), їх соціального статусу, переліку отримуваних житлово-комунальних   послуг, умов їх надання, виконавців житлово-комунальних послуг, купівлю товарів або оплату послуг на суму, яка на дату купівлі (оплати) перевищує 50 тис. гривень, шляхом подання відповідних документів.

Звертаємо увагу, що після закінчення терміну отримання субсидії в разі відсутності вищеперерахованих змін, структурні підрозділи з питань соціального захисту населення самостійно здійснюють розрахунок субсидії на наступний період (12 місяців, календарний рік) для домогосподарств, які отримували субсидію у попередньому періоді, тобто звертатись непотрібно.

Якщо субсидія була призначена за рішенням комісії, то на наступний термін субсидія призначається на підставі того ж рішення. Але, у разі змін у складі осіб, зареєстрованих або фактично проживаючих, їх працевлаштування або виникнення в них інших джерел доходів, необхідно буде знову звертатись для поновлення рішення.

Отже, з жовтня 2015 р. опалювальний сезон розпочато. У разі звернення із заявою про призначення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг протягом двох місяців з початку опалювального (неопалювального) сезону субсидія призначається з початку такого сезону.

Прийом документів для призначення субсидії проводиться в управлінні праці та соціального захисту населення  Дубенської райдержадміністрації за адресою м. Дубно, вул. Д. Галицького,26. Довідки за телефоном «гарячої лінії» 3-26-13.

Заступник начальника управління,

начальник відділу призначення державних допомог                  О. Кожан

(15)

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Дякуємо!

Тепер редактори знають.