Роз’яснення дубенчанам щодо оплати за електроенергію

субсидіяЩо варто знати дубенчанам про платіжне доручення за спожиту електроенергію?

Коли нам приходять платіжки за сплату електроенергії, багато хто з нас не знає, що означають «Загальна сума до сплати», «Рекомендована сума» і мало хто перевіряє показники лічильника, а тому часто мусить сплачувати більше.

«Я зовсім заплуталася з оплатою за електрику. Мені приходять рахунки із завищеними показниками, і вказані суми там називають «Пропонований платіж». Роз’ясніть, що це за суми і звідки їх беруть? По лічильнику мені треба платити набагато менше». Марія, пенсіонерка.

Отож, відповідь на це та інші питання:

– Згідно з вимогами Правил користування електричною енергією для населення (ПКЕЕн), затверджених постановою Кабміну № 1357, – повідомив комерційний директор ПАТ «Рівнеобленерго» Андрій Ахромкін, – розрахунки населення за спожиту електричну енергію здійснюються за діючими тарифами на підставі показів приладу обліку.

Правила передбачають, що знімання показів приладів обліку споживач проводить щомісяця. При цьому енергопостачальник має право контролювати правильність знімання показів приладів обліку та оформлення платіжних документів споживачем. Він зобов’язаний проводити контрольне знімання показів не менш як раз на півроку. Тобто ми виставляємо до оплати рахунки за використану електричну енергію, враховуючи показники, повідомлені споживачами, та показники, зафіксовані представниками нашого товариства. Загальна сума до оплати в рахунку називається «Рекомендована сума до сплати». У ній враховано суму до сплати з попереднього рахунку, поточні нарахування за місяць, перерахунки з попередніх періодів і пропонований плановий платіж.

У рядку «Пропонований плановий платіж» зазначається сума, аналогічна тій, що нарахована за спожиту за місяць електроенергію (без урахування перерахунків за попередній період). Ця сума має розцінюватись як рекомендована до сплати. Цей платіж не обов’язковий, але споживач може сам оцінити свої ризики на випадок неможливості заплатити борг наступного місяця через певні обставини (відрядження, перебування в лікарні тощо). Тим самим він уникає непередбаченого відключення електроенергії і додаткових витрат на повторне підключення до електромереж.

ПАТ «Рівнеобленерго» обслуговує понад 400 тисяч споживачів електричної енергії. Зрозуміло, що зняти показник в останній день місяця в усіх одночасно фізично неможливо, тому рахунок формується з урахуванням середньомісячного споживання абонентом відповідно до знятих контрольних показників електролічильника і остаточного перерахунку фактичного споживання електроенергії за попередні періоди. У разі виявлення у споживача надлишково виставлених кВт/годин вони віднімаються, а в разі недоврахування – додаються та множаться на тарифи, що діяли у період, за який здійснюється розрахунок. Інформація щодо таких перерахунків відображається в графі «Перерахунки після зняття показника» зі знаком плюс або мінус.

Щоб не було непорозумінь, варто щомісяця повідомляти показник приладу обліку до кол-центру товариства за телефонами, вказаними на платіжних документах (дзвінки безкоштовні зі стаціонарних номерів телефонів) або sms-повідомленням (детальна інформація на рахунках за використану електричну енергію). Це дасть можливість кожному споживачеві самостійно відкоригувати середньомісячне споживання та вести контроль за власним споживанням електроенергії.

За матеріалами: 7 днів

(344)

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Дякуємо!

Тепер редактори знають.