Перший в Україні музей для любителів мототехнікки

музейУ Львові постійно діє перший в Україні музей мототехніки

Мало хто знає, що у Львові працює перший в Україні постійно діючий музею під назвою «RETRO MOTO MUSEUM», в колекції якого більше 50 експонатів післявоєнного періоду, які були у приватному володінні, а пізніше були придбані колекціонером Остапом Бойком. На виставці представлена мототехніка як відомих у нас марок: «Java», «Минск», «Восход», «ИЖ»; так і менш відомих родоначальників радянського двоколісного транспорту, окрім мотоциклів на виставці пропонують ознайомитися з вело- та мото- технікою!

Одним із найнезвичніших експонатів є екстравагантний мотоцикл з понад півсторічною історією та «братів по крові» мотоциклів в’язаний «светрик». Цей мотоцикл з ніг до голови був обплетений барвистою пряжею. Кожна деталь, кожен гвинтик, вихлопна труба, шолом, словом до дрібниць, були справно «одягнені». Створила це в’язане чудо під назвою «Розбите серце» львівська майстриня Божена Городницька.

Найдавніший експонат колекції – з 1944 року. Це військовий мотопричіп, виготовлений у Швейцарії. Зараз Остап Бойко працює над порятунком унікальної військової технічної моделі 1937 року, яка підвозила боєприпаси до аеродромів: знахідку викопали на одному з городів Львівщини і передали колекціонеру. «Свій перший мотоцикл з коляскою придбав, щоб по селу ганяти – каже Остап. – Не підозрював, що старенькі «колясочники» «Днепр» чи «Урал» матимуть велику цінність: зараз їх масово вивозять в Європу, адже вони є копіями німецьких мотоциклів BMW R71 зразка 1938 року». Саме на основі «Днепра» К650 львівські реставратори створили унікальний експонат для виставки – санітарний мотоцикл. «Цю модель ми реставрували з нуля, робили її у військовій тематиці, – пояснює колекціонер. – Малювати ні радянські, ні нацистські символи не хотіли, тому виготовили санітарний мотоцикл (збоку до машини кріпляться ноші з пораненими). Немає документальних згадок, що у Другу світову використовувалася така техніка, хоча відомо, що у 20-30-х роках минулого століття санітарні мотоцикли існували».

На виставці можна побачити, як виглядав «колясочний» мотоцикл патрульної служби за радянських часів. «Мотоцикл ми повністю розбирали від полірували деталі піскоструменевим методом (пісок очищує метал від іржі), ґрунтували і покривали термостійкою фарбою. Маємо на меті зробити ще пожежний і мотоцикл-кухню (на Заході байкери використовують їх як пересувну кухню під час виїздів)».

(18)

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Дякуємо!

Тепер редактори знають.